شیر فشار شکن

شیر فشار شکن یا همان شیر های ایمنی به طور کلی جزو شیرهایی هستند که در سیستم های با با فشار بالا کار می کنند و مانع از افزایش ناگهانی فشار و همچنین احتمال انفجار و یا خطرات احتمالی دیگر می شوند. اگر میخواهید با شیر فشارشکن به عنوان یکی از شیر آلات صنعتی به طور کامل آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با موارد زیر بحث کنیم:

فشار شکن

شاید شما هیچ اطلاعاتی در باره شیر فشار کن نداشته باشید و بخواهید بدانید که اصلا فشار شکن چیست؟ در ابتدا برای آشنایی بیشتر شما میتوانیم بگوییم فشار شکن دستگاهی است، که در صنایع مختلف که با فشار بالای مایعات و گاز ها سرو کار دارند، کاربردی است. وظیفه این دستگاه مانع شدن از فشار ناگهانی فشار با عمل تخلیه فشار می باشد به همین دلیل به آن فشار شکن گفته می شود.

شیر فشار شکن

شیر فشار شکن در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشترین مصارف شیر فشار شکن که دارای انواع مختلفی است و ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، صنایع نفت، گاز، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایعی که با فشار بالا کار می‌کنند، می باشد. وظیفه شیر فشار شکن به این صورت است که در صورت افزایش غیرمنتظره‌ی فشار، بهصورت خودکار شروع به باز شدن کرده و از طریق تخلیه یا افتراق جریان فشار را کنترل کند. که همین افزایش ناگهانی و غیر منتظه فشار می تواند موجب انفجار و یا حوادث دیگر شود که شیر فشار شکن از آن جلوگیری می کند.

انواع شیر فشار شکن

در کل در دنیای صنعت دو نوع شیر فشار شکن از لحاظ دستی و خودکار وجود دارد که در پایین به توضیحات مختصری از آنها می پردازیم.

شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم

شیر فشار شکن پایلوت دار

شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم

شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم ، نوعی از شیرهای ایمنی است که عملکرد آن به صورت خودکار می باشد. این شیر در بین شیر های تقلیل فشار ساده ترین نوع می باشد. شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم ، دارای یک سیستم منحصر به فرد است که به صورت خودکار فعال شده و فشار بخار خروجی یا همان فشار کاسته شده نیرویی بر قسمت زیرین دیافراگم وارد کرده و در مقابل آن فنر نیرویی مخالف آن که به سمت پایین است، اعمال می کند.نیروی حاصل جمع جبری این دو نیرو و نیروی رو به بالاست که به وسیله جریان ورودی به شیر اعمال می شود،که تعیین کننده دو عامل موقعیت دقیق شیر اصلی و در نتیجه درصد کاهش فشار می باشد. این نوع فشار شکن بدون دخالت نیروی انسانی عمل می کند.

شیر فشار شکن پایلوت دار

این نوع شیر هم جزو شیر های ایمنی است.شیر فشار شکن پایلوت دار عملکردی بر اساس استفاده از سیستم پایلوت دارد، که براساس تغییر فشار شیر را باز و یابسته می کند. این نوع شیر ها زمانی قابل استفاده و ضروری هستند که کنترل دقیق تر برای فشار یا میزان جریان بخار ضروری است.سیستم پایلوت دارای یک سنسور فشار (به طور معمول یک کنترلر فشار) است که فشار را در یک نقطه مشخص از سیستم نظارت و کنترل میکند.ساختار این شیر شامل فنر تنظیم، دیافراگم کمکی، شیر هدایت‌گر، شیر اصلی و دیافراگم اصلی می باشد.این نوع شیر ها مزیت ها و برتری هایی نسبت به شیر های عملکرد مستقیم دارند. در جدول زیر این مزیت ها ذکر شده است تا شما با نگاه کردن به این جدول می توانید دید بهتری در انتخاب این شیر ها داشته باشید.

مزیت های شیر فشار شکن

در این جدول مزیت های شیر فشار شکن را به طور کامل و جامع آورده ایم تا شما بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد شیر فشار شکن هیدرولیک به دست بیاورید.

کنترل دقیقتر فشارشیر های پایلوت دار سیستم کنترلی پیشرفته تری دارند و همین موجب کنترل دقیق تر فشار داخلی سیستم شده است. در نتیجه این امکان باعث شده کاربران و مهندسان بتوانند ، فشار را با دقت بالاتری تنظیم کنند.
قابلیت تنظیم فشاربا استفاده از سیستم پایلوت دار،فشار مورد نظر قابل تنظیم است و در صورت نیاز به ایجاد تغییرات فشار در سیستم،به سرعت و دقت این تغییرات قابل اعمال است.
عملکرد خودکارسیستم پایلوت دار این اجازه را می دهد که شیر ها بدون دخالت انسانی و به صورت خودکار،فشار را کنترل کنند. و همین باعث می شود به اتوماسیون و بهبود عملکرد سیستم کمک کند.
کارایی بالا و پاسخگویی سریعبه لطف سیستم پایلوت، شیر های پایلوت دار پاسخگویی سریعی به تغییرات فشار رد سیستم دارند. همین امر موجب بهبود کارایی سیستم و جلوگیری از وقوع حوادث شده است.
مزیت های شیر فشار شکن

خرید شیر فشار شکن

برای خرید شیر فشار شکن بسته به نیاز و موارد استفاده آن می توانید به سایت نوید کاریز که یکی از مراکز صنعتی تولید شیر فشار شکن است، مراجعه کنید. ما سعی داریم به عنوان یک مرکز فروش شیر الات صنعتی کیفیت بالا و استاندارد های جهانی را برای شما در تولید محصول در نظر بگیریم. کاتالوگ نوید کاریز

در اینجا به مواردی که باید در خرید شیر فشار شکن در نظر گرفته شود،اشاره خواهیم کرد:

مشاوره و مقایسه قیمتقبل از خرید، مشاوره با کارشناسان فنی نوید کاریز و و مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌ها از چند منبع مختلف، میتواند به خرید و انتخاب بهتر شما کمک کند.
بررسی استانداردها و مشخصات فنیحتما مطمئن شوید که محصولی که میخواهید خریداری کنید مشخصات فنی و استانداردهای مربوطه را دارد و نیاز های سیستم شما را بر آورده می کند.
کیفیت و قابلیت اطمینانکیفیت و قابلیت اطمینان در طولانی مدت بسیار مهم است.این ویژگی است که شما در مدت طولانی بعد از خرید متوجه آن خواهید شد. محصولی که میخرید باید قابلیت عملکرد صحیح و پایداری داشته باشد.
خدمات پس از فروشاطمینان حاصل کنید که فروشنده خدمات پس از فروش مطمئنی دارد،تا در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری به شما کمک کند.
مواردی که باید در خرید شیر فشار شکن در نظر گرفته شود

قطعا انتخاب بهترین نوع و مدل شیر فشار شکن بسته به نیاز شما ،میتواند سبب بهره‌وری و ایمنی در سیستم شما شود.

نحوه تنظیم شیر فشار شکن

شیرهای فشارشکن (P.R.V) دارای مزایایی هستند که حفاظت از سیستم،عملکرد خودکار و حفاظت از سیستم می باشند. تبدیل فشار زیاد و متغیر ورودی به فشار کم و ثابت خروجی از وظایف این شیر هاست. در مقابل رگولاتور ولوها،فشار سیال را تنظیم کرده و با کاهش آن در قسمت خروجی،یک فشار یکنواخت را در قسمت خروجی ایجاد می کنند. ام تفاوتی که با رگولاتور ولوها دارند در این است که فشار را به صورت ثابت و منظم به قسمت خروجی منتقل می کنند.در استفاده از شیرهای فشارشکن (P.R.V) مزایایی از جمله بهره‌برداری آسان‌تر از شبکه،کاهش هزینه‌ها و ساخت مخازن فشارشکن وجود دارند. همچنین وقتی فشاری که ناخواسته است و نیازی به آن نیست کاهش یابد،هدر رفت سیال نیز کاهش می یابد.

شیر فشار شکن قابل تنظیم

شیر فشار شکن قابل تنظیم همانطور که از نامش معلوم و مشخص است، دارای قابلیت تنظیم فشار است.یعنی می توانند فشار خاصی را تنظیم کنند.یعنی همان فشاری که برای حداکثر و حداقل برای عملکرد سیستم لازم است. این نوع شیر ها واحد های کنترلی یا واحدهای تنظیم فشار دارند، که به کمک ابزار هایی فشار را تنظیم می کنند. این ابزار ها می توانند سنسورها یا تنظیم‌کننده‌های دیجیتال باشند. از مزایای شیر فشار شکن قابل تنظیم می توان کنترل دقیق‌تر فشار ،انعطاف پذیری در تنظیمات فشار و مناسب برای شرایط متغیر را نام برد.

مشکلات شیر فشار شکن

شیر فشار شکن مشکلاتی دارد که برای جلوگیری از آنها مراقبت‌ها و نگهداری‌های دوره‌ای، استفاده از قطعات با کیفیت، تنظیم صحیح و تعمیرات منظم بسیار حائز اهمیت است.این مشکلات شامل

  • ورود اجسام خارجی به سیستم: برای جلوگیری از این مشکل باید حتما قبل از شیر فشار شکن از صافی استفاده کنیم و بطور دوره ای و با برنامه ریزی آنرا تمیز کنیم.
  • عدم کارکرد صحیح: اگر این شیر به درستی کار نکند،ممکن است فشار به حد زیادی افزایش یافته و منجر به انفجار یا خرابی های دیگر شود.
  • تخلیه ناکافی یا بیش از حد:تنظیم نامناسب شیر ممکن است منجر به تخلیه نامناسب شود.به این صورت که یا ممکن است فشار بطور کافی تخلیه نشود و یا بیش از حد تخلیه شود که در هر دو صورت باعث عملکرد نامناسب سیستم خواهد شد.
  • استفاده از قطعات نامناسب
  • عدم نگهداری و بازرسی منظم:عدم بازرسی به موقع و دوره ای منجر به تخریب آن و بالطبع عملکرد نامناسب شیر خواهد شد.

شیر فشار شکن آب

شیرفشار شکن آب و یا والو فشار شکن آب دستگاه ها و یا تجهیزاتی هستند که در سیستم هخای آبیاری و شبکه های آب برای جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار آب در لوله ها و تجهیزات استفاده می شوند.غالبا هدف استفاه از فشار شکن آب، حفظ سلامت سیستم های آبی و جلوگیری از ایجاد خرابی هاست.این فشار شکن به صورت خودکار زمانی فعال می شود که فشار آب بطور ناگهانی افزایش یابد.در این صورت با کاهش فشار ،باعث جلوگیری از خرابی هایی مانند شکستگی لوله و آسیب به دستگاه هایی می شود که تحمل فشار بالا را ندارند. محیط هایی که ای ن فشارشکن آب مورد استفاده قرار می گیرد، در سیستم‌های آب شهری، صنعتی، کشاورزی و حتی در تجهیزاتی که به طور مستقیم با آب سروکار دارند،می باشد.فشار شکن آب ،ابزاری است که در حفظ سلامت و عملکرد بهینه سیستم‌های آبی موثر بوده و اثر زیادی در جلوگیری از خسارت‌های ناشی از افزایش ناگهانی فشار آب دارد.

قیمت فشار شکن آب

قیمت شیر فشار شکن آب با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود.از جمله این عوامل برند و کیفیت،مشخصات فنی،منطقه جغرافیایی و سایر ویژگی های آن از جمله ایمنی، گواهینامه‌ها و تاییدیه‌ها، ضمانت و خدمات پس از فروش و…می باشند.

قیمت شیر فشار شکن آب خانگی

بسیاری از مشتریان ما در مورد قیمت شیر فشار شکن آب خانگی سوال می کنند. حتی بدنبال قیمت های شیر فشار شکن میراب می باشند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت شیر فشار شکن آب خانگی،بسته به برند، کیفیت، ویژگی‌ها و قدرت تنظیم فشار متفاوت است.حتی قیمت ها میتواند با توجه به منطقه و مکان فروش متفاوت باشند. معمولا این شیر ها با قیمت های متنوع و متفاوتی ارائه می شوند.این قیمت ها بسته به برند ها و مدل هایشان می توانند متفاوت باشند.برای مثال محدوده قیمتی بعضی شیر ها می تواند بین 30 تا 100 دلار متغیر باشد.اما باز هم این شیر ها میتوانند به دلیل داشتن ویژگی خاص و یا برند معتبر قیمت های متفاوتی داشته باشند.برای دستیابی به قیمت دقیق و اطلاعات بیشتر مربوط به شیر فشارشکن آب خانگی، مناسب است با شرکت صنعتی نوید کاریز مشورت کنید. کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز بر ای پاسخگویی به سوالات شما مشتریان عزیز در خدمت هستند.

قیمت شیر فشار شکن بخار

در مورد قیمت شیر فشار شکن بخار هم همانند قیمت شیر فشار شکن آب خانگی می توانیم بگوییم که معیار های تعیین قیمت متفاوت اند،شما میتوانید برای دریافت قیمت شیر فشار شکن بخار با شرکت صنعتی نوید کاریز تماس بگیرید تا از قیمتهای روز مطلع شوید. ما سعی داریم محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین به شما مشتری عزیز ارائه دهیم. کاتالوگ نوید کاریز

مارک و برندبرخی از برندها و مارک‌های معروف مثل نوید کاریز با کیفیت و مطمئن هستند.
جنس و مواد ساختاستفاده از جنس ها و مواد با کیفیت می تواند تاثیر زیادی در قیمت داشته باشد.
ظزفیت و ابعادشیر های باظرفیت و ابعاد مختلف موارد مصرف متفاوت و قیمت های متفاوتی نیز دارند.
محدوده فشار و دماشیرهای فشارشکن بخار با توجه به فشار و محدوده دمای کاری متفاوت و در نتیجه قابلیت های متفاوت می توانند در قیمت نیز متفاوت باشند.
عیار های تعیین قیمت شیر فشار شکن بخار

شیر فشار شکن هیدرولیک

شیر فشار شکن هیدرولیک بعنوان ابزاری برای کنترل فشار و جریان به صورت افزایش ناگهانی فشار عمل می کند.در واقع باعث تخلیه فشار مانع از انفجار و خرابی می شود.مزایای شیر فشار شکن در جدول زیر آمده است:

کنترل دقیق فشارزمانی که فشار از حد مشخصی بالا رفت این شیر ها توانایی کنترل دقیق فشار را دارند.
حفاظت از تجهیزاتاین شیر ها توانایی جلوگیری از خرابی و آسیب به تجهیزات و قطعات سیستم هیدرولیک از جمله لوله‌ها، پمپ‌ها و سایر قطعات را دارند.
عملکرد سریع و خودکارشیر فشار شکن هیدرولیک زمانی که فشار به حد معینی برسد به صورت خودکار باز شده و فشار را تخلیه می کند.
کاربرد گستردهاین شیر آلات در صنایع مختلف کاربرد دارند و می توانند سیستم‌ های هیدرولیک با فشار بالا بسیار مفید باشند.
مزایای شیر فشار شکن هیدرولیک

قیمت شیر فشار شکن هیدرولیک

قیمت فشار شکن هیدرولیک بسته به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. عواملی چون ظرفیت و فشار کاری،مارک و برند، مواد ساخت و ویژگی های خاص. شیر فشار شکن هیدرولیک معمولا در ظرفیت ها و فشار های مختلف در بازار موجود می باشد.معمولا هر چه ظرفیت و فشار افزایش یابد قیمت آن نیز افزایش می یابد.افزون برآن برخی برند ها بالطبع کیفیت بالا و قیمت بالا دارند اما ما به شما قول میدهیم که کیفیت بالا را قیمتی ارزانتر از سایر رقبا به شما ارائه دهیم. فقط کافی است در بازار بگردید و به سراغ نوید کاریز بیایید تا خود شاهد کیفیت بالا و قیمت پایین ما باشید.ما،شرکت صنعتی نوید کاریز، محور کارمان استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم در ساختار شیرها و ارائه محصولی مشتری پسند به شما می باشد. درحالی که بسیاری از شرکت ها کیفیت بالا را با قیمت های بالا و حتی گاهی سرسام آور به مشتریان خود ارائه می دهند. ویژگی های خاص شیر های ما از جمله ضدآب بودن، مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی، وجود سیستم‌های کنترلی پیشرفته و…باعث شده است که ما به یکی از بزرگترین تولید کننده های شیر آلات صنعتی تبدیل شویم و افتخار این را داشته باشیم که رضایت کثیری از مشتریان خویش را هدیه بگیریم.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. هادی انصاری

    سلام اگر لطف کنید در رابطه با مزیت های شیر فشار شکن هم صحبت کنیدممنون میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگیری کپچا...